Walmart pārdod JD.com akcijas 3,74 miljardu ASV dolāru vērtībā, lai koncentrētos uz savu darbību Ķīnā

Ķīnas e-komercijas uzņēmums JD.com trešdien paziņoja, ka lielākais akcionārs Walmart ir pārdevis visu savu akciju daļu pēc astoņu gadu ieguldījuma, jo ASV mazumtirdzniecības gigants koncentrējas uz savu darbību Ķīnā.

ASV uzņēmums iesaistījās partnerībā 2016. gadā pēc tam, kad pārdeva savu Ķīnas tiešsaistes pārtikas preču veikalu Yihaodian apmaiņā pret 5 % akciju JD.com, kuru vērtība, pamatojoties uz uzņēmuma tirgus vērtību tajā laikā, bija aptuveni 1,5 miljardi ASV dolāru.

Saskaņā ar LSEG datiem 31. martā Walmart piederēja 5,19 % akciju JD.com, kuru vērtība bija aptuveni 2 miljardi ASV dolāru.

Pēc akciju pārdošanas uzņēmums plāno divkāršot savu Sam’s Club noliktavu biznesu Ķīnā.

Pārdošana liecina, ka Ķīnas e-komercijas nozare, kas savulaik bija investoru mīlulis, zaudē savu pievilcību, jo tā cīnās ar zemām peļņas normām nežēlīgas cenu konkurences un vāja patērētāju pieprasījuma dēļ.

JD.com akciju vērtība ir samazinājusies par aptuveni 70 %, salīdzinot ar 2021. gada sākumā sasniegto augstāko punktu, un cenas ir maz mainījušās salīdzinājumā ar 2016. gada līmeni, kad Walmart kļuva par tās galveno akcionāru.

“Šis lēmums ļauj mums koncentrēties uz mūsu spēcīgo Walmart China un Sam’s Club darbību Ķīnā un novirzīt kapitālu citām prioritātēm,” teikts Walmart paziņojumā, piebilstot, ka tas ir apņēmies turpināt komerciālās attiecības ar Ķīnas uzņēmumu.

JD.com savā paziņojumā norādīja, ka ir “pārliecināts par turpmāko sadarbību starp abām pusēm”.

Akciju pārdošana ļauj Walmart piesaistīt kapitālu un pārorientē JD.com uz tā galveno tiešsaistes uzņēmējdarbību, bet stratēģiskā partnerība starp abiem uzņēmumiem var turpināties, jo īpaši datu koplietošanas jomā, sacīja TechMoat Consulting partneris Džefrijs Tovsons no Pekinas.

Pēdējā ceturksnī Walmart ziņoja par 17,7 % pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni, sasniedzot 4,6 miljardus ASV dolāru, pateicoties spēcīgam Sam’s Club noliktavu tīkla un digitālā piedāvājuma pieaugumam.

Walmart piebilda, ka ieņēmumi no dalības Sam’s Club biznesā Ķīnā pieauga par 26 %, jo biedru skaits turpina palielināties. Uzņēmumam Ķīnā ir aptuveni 48 klubi.

“Walmart” patiešām ir mēģinājis pievērst uzmanību stiprajām un izaugsmes jomām, kurās, viņuprāt, tas var radīt pārmaiņas … Viņu lēmums par pārdošanu ir saistīts ar to, ka JD.com bija ar pamatdarbību nesaistīts aktīvs,” teica Telsey Advisory analītiķis Džozefs Feldmans.

Pagājušajā nedēļā JD.com ziņoja par labāku nekā gaidīts otrā ceturkšņa peļņu, kas tika gūta, pateicoties zemo cenu politikai, taču Ķīnas mazumtirdzniecības tirgu ir skārusi ilgstoša patērētāju uzticības lejupslīde, ko izraisīja nekustamā īpašuma tirgus lejupslīde un bažas par nodarbinātību un ienākumiem.

Lielākie e-komercijas uzņēmumi, tostarp JD.com un konkurenti Alibaba un PDD Holdings, ir iesaistījušies nežēlīgā cenu karā, lai pārliecinātu patērētājus pirkt, tādējādi ietekmējot ieņēmumu pieaugumu un peļņas maržas.

Honkongā kotētās JD.com akcijas trešdien noslēdzās gandrīz par 9 % zemāk. Tās ASV kotētās akcijas tirdzniecības sākumposmā samazinājās par vairāk nekā 7 % līdz 26,18 ASV dolāriem.

Walmart akcijas pieauga par aptuveni 1 %, sasniedzot rekordaugstu vērtību – 75,58 ASV dolārus.

JD.com arī biržas paziņojumā norādīja, ka tā trešdien atpirkusi akcijas 390 miljonu ASV dolāru vērtībā, kas ir daļa no martā apstiprinātā atpirkšanas plāna 3 miljardu ASV dolāru apmērā.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru